What happened to Garena LAN Games?

Garena LAN Games Missing
Garena has apparently removed virtual LAN from Garena+ client without any notice. All games including Warcraft 3 TFT/DotA, Counter-Strike and Age of Empire etc. are no longer supported. Users around the world are unable to join game rooms as loading gets stuck at "Auth in Main Server". Also, new Garena+ update is being rolled out in which LAN Games button is completely removed.

Garena Auth in Main Server

Garena's main forums are also put under maintenance. A week has been passed but there is no official announcement from them. According to some reports, Garena is short listing countries for LAN support meaning that only selected countries can access it. In the next Garena+ update, we may see significant changes to Garena+ client.

The sudden removal of LAN feature is indeed frustrating because a huge number of players have spent a great time on this platform and most importantly you can't play your favorite game DotA. But don't worry, until the things get sorted out you can play DotA on the following clients:
  1. Ranked Gaming Client - has a hostbot feature and automatic leaver ban, good community
  2. GameRanger - client configuration is a bit complicated at first but plays DotA fine
  3. ICCup - Similar to RGC, has hostbots, anti-hack support and ladder
  4. You know more? tell us in comments!
It would be unwise to assume that Garena is shutting down, no it is certainly not going to happen because Garena+ is still in collaboration with many other games such as Fifa Online, League of Legends, Heroes of Newerth and Path of Exile. 

We will provide more updates soon, stay tuned!

103 Comments yet..:

Anonymous said...

first blood!

i hope garena get back soon

Anonymous said...

2nd blood? :D

~GBX

Anonymous said...

Simply, Garena moderators are just big assholes who never wanna support the poor! Do they even know how many people are gonna suffer because of this?
And NO, everyone cant just go and plat DotA2. Not everyone had better PC's or better connections -.-
GGWP!!

Anonymous said...

^ true.

Jerome Encinares said...

I can still play lan games garena ph

Anonymous said...

from south korea so very dissapointed garena LAN was gone after few weeks waiting on auth in main server now just remove like that *****

Primus Pascual said...

Its because garena gains no income on them LAN games specially dota1, they gain income on LoL so its not quite logical to continue to support dota1 anymore.

They are just forcing their players to play LoL instead.

IceDarkness said...

http://www.youtube.com/watch?v=fJlnF7Re88Q <<<<--- look this video and this is solution for this problem . Mine garena lan problem works . Thanks !

Anonymous said...


Anonymous said...

Simply, Garena moderators are just big assholes who never wanna support the poor! Do they even know how many people are gonna suffer because of this?
And NO, everyone cant just go and plat DotA2. Not everyone had better PC's or better connections -.-
GGWP!!
7:06 AM
AGREE WITH THIS ONE,THUMB UP MAN!!..EVERYONE CAN'T PLAY DOTA AND WE ARE ALL SUFFERING..MISS D1 SOOO MUCH :(

Anonymous said...

Why does garena do dis???? :/

michaelsideswipe said...

Then try playing League or Dota 2 , Honestly I played Dota for 3 years now , and it's getting a little mainstream. So why not try playing other MOBA games right ? Just an opinion.

elie meaaz said...

garena 1- players 0 --' seriously what garena did is pathetic

Anonymous said...

Are they perhaps only allowing paid subscriptions to access the virtual LAN?

Anonymous said...

There is a possibility that valve paid Garena money to shut down their LAN Games so Dota 2 can get more players.

Anonymous said...

i want dota 1.plz maintain it.i dont need dota 2 man.
]

Anonymous said...

i just have one question: what about for those who bought membership accounts? all those money are gone? i have a gold account with like 3 month left........

Anonymous said...

well garena after +6 years playing and ejoying wc3 maps(no not dota just) its time to move to battle.net,eurobattle.net and lol even maybe but u can be sure u sons of bitches i wont be playing it with ur shity garena plus that i anyway didnt even use in all this years,old garena player singing out

Zfast4y0u

Anonymous said...

rofl, it is not Valves style to do something like that.

that is more riot style

gevor abgaryan said...

can help me how i work garena and how to join garena roomss??

gevor abgaryan said...

can help me i work garena and join to rooms i cant! have video totoral/

Anonymous said...

Garena fix pls :'(

Anonymous said...

Bolshevism! Just pure bolshevism!

Anonymous said...

I dont think Dota 2 had anything to to do with garena, Anyway there might be a hidden agenda to promote LOL or HON.Which I think is stupid because both LOL and HON are more focused on earning money than keeping the Interest and maintaining a fair game play.

Its understandable that garena need money to maintain their servers ad staff but don't they get enough money from advertisements. I mean that is how most people earn money isn't it. and garena has a huge potential to earn through adverts, which they might have been doing for the past several years.So money shouldn't be a issue to Garena.

PS : All you map hackers also might be a reason why garena is closed down as they might be trying to find a way to stop map hacks as dota 1 is flooded with hacks these days.

Anonymous said...

I agree with that hack stuffs.
RGC shows more ping than garena SAD LAGGY n Delay
I Wish garena will open soon

Anonymous said...

DIE ALL HACKERS!

Anonymous said...

Steam probably paid Garena to stop the LAN service so that all dota1 players rushes to play dota 2!! dont u think??

Shambhu Chemjong said...

i still hope, they will manage it.....waiting

Shambhu Chemjong said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Eventually everyone will have to change to DotA 2, LoL or if you're still with DotA 1 go to RGC or ICCup.

Anonymous said...

Pls Fix the Garena,pls

Anonymous said...

Come to us www.iccup.com/eu

Play Dota 1 said...

I play on iCCup now. It's really easy to start playing there, good admin staff, anti-hack launcher, tournaments and leagues. You should try it, too.

Anonymous said...

good news.. noob players from garena has been gone.(:<
bad news.. this noobs would probably register to rgc. -_-

Anonymous said...

www.iccup.com best place for dota rly

Shambhu Chemjong said...

but there is no english Anonymous

Anonymous said...

Please fix Garena+. Tried to play Dota 2, but I enjoy Dota 1 more. Hope that this huge problem will be solved soon.

Anonymous said...

i miss dota 1 so much :( my country's connection is too slow for dota 2. i hope garena gets dota back :'(

Christopher Diaz said...

so sad guys...
we nid to play dota2

Anonymous said...

What is even the point of Garena now? Talk talk?

Anonymous said...

ok,downloaded LOL , tryed it,and just NO.
reasons:

shity map,small,ugly,u cant see difference between creeps at all,u dont see difference between ally and enemie heros around you or on mini map,how heros and animations are done is just no..looks like cartoon for 10 yo kids,sorry LOL but no thank you.

i have dota 2 for a long time in my steam account and played it twice.each time 10min and i must say also no,consumes simply too much ram,and its not my type of a game,its better from LOL in every aspect but it dosent satisfy me yet to make me play it.

finaly....

HON fall on my mind that i yet didnt even bothered to look up on youtube to see how it looks like,well i looked up for it today and i must say,generaly its old dota of wc3 just improved graphich and other things map has stayed same as from dota 1.

im downloading it now 2min remaining,fuck u garena here i come HON

Anonymous said...

Go to hell garena pluss....

Anonymous said...

add "MidorFeed-Bot" to your friendlist in Battle.net (EU) - very good ping plus they have a stats website: www.midorfeed.de

Anonymous said...

they have english Shambhu chemjong

Anonymous said...

Its pitty. I love war3 dota and dont wanna play dota2. I have very good PC for dota 2 but war3 dota is better. and we have our own community Cz/Sk. So sad rip garena dota ever

Anonymous said...

d

Anonymous said...

www.rankedgaming.com

Join us at RGC. We have autojoin rooms for most countries, even for the Cz/Sk community region as there are a lot of active DotA players there. It is mainly a DotA platform, but we do also have RPG rooms, and LoD and we are actively working with a few of the war3 map modders to have stats for their map integrated into the platform.

Anonymous said...

Everyone just use Tunngle

Allen said...

Thank you very much for the info. I'd been trying to figure this out and Garena hasn't said a word.

Anonymous said...

Im in the PHILIPPINES and yeah we can still PLAY it. But there are changes like they removed counter strike 1.5 &1.6. And the only country that i can see is Asean, Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, and Thailand. I guess we are lucky :)

Anonymous said...

if you want play dota
play at Battle net Pldt play Server

FOR MORE INFO ABOUT SERVER PLS VISIT OUR WEBSITE
visit @
http://pldtplay.superdiscussion.net/
http://www.pldtplay.com/bnet

Anonymous said...

Well, garena kept crushing and had no auto ban mechanism so I hope players will find another, better gaming platform to play. Its a chance to change things for better

Anonymous said...

Anyone heard for Tunngle? Support a lot of games, very good community.

http://www.tunngle.net

Anonymous said...

garena shouldn't allow hacks on dota 1 its just sucks playing with it if someone uses hacks all the time, not fun at all.. make it more interesting (garena) and hopefully they would change it all,, fuck those hackers

Anonymous said...

garena cant control map hackers users thats it

Anonymous said...

then play LOL

Anonymous said...

wait what? are you people actually mad at other people for not giving your rage fueled addictions for free?

Anonymous said...

Goodbye Bulgaria Dota Rooms, I will miss you. Thx Garena.

Anonymous said...

rush to eurobattle.net no hacks there

Anonymous said...

Guys, you can still access garena lan game,all you need is to use a free proxy app to change your ip temporarily of an Asian country, ie : Singapore...etc. then click on lan game , it will pass through that "auth in main server", there are also youtube videos,people posted months ago for this workaround solution. Try it.

Anonymous said...

I know another Gaming Client.. Tunngle

Anonymous said...

LoL are for kids

Anonymous said...

Gplay a good platform with ladder , hostbot , hacksystem , leaver ban , and many more you can even play RPG maps and you can ad in HostList what map you want to play from epicwar directly .

Anonymous said...

weplaes is a good system also, but it is in turkish language

Anonymous said...

Hey guys come join us we have loads of custom maps and dota hosted 24/7

Just register on forum.twilightgaming.co.za . the security questions answer in registration is mtn

then use bnet gatway editor and make the following changes
name = twilight
zone =2
ip = war3.co.za

im jeffrey101 in the server so feel free to contact me :0 come join

TimetoswitchtoDOTA2 said...

Time to switch to DOTA 2, boys and girls!

It's FREE!

Anonymous said...

hey guys can you help me? I cant join LAN (war3rpg) game with garena

Derp said...

Use Tunngle or Gameranger guys. Awesome programs.

Anonymous said...

:(

Anonymous said...

I can still join now 7/7/2014. Area is philippines.

Anonymous said...

so sad.....i love dota1....hope it gets fixed soon!!

hurlee_sun said...

LAN is working in Mongolia. We're playing.

Anonymous said...

Suld be NoticeD earlY that garena lan game is shutting down.. -.-"

Anonymous said...

still no update maps til now????

Anonymous said...

New platform to replace Garena, Maphack detection / no room limits. http://www.warcraftgaming.net

Anonymous said...

so many hackers in dota1.. fuck all

Anonymous said...

New Platform in Open Beta!

http://warcraftgaming.net

Features: Cheat Detection System, Game version switching from Client (1.24e and 1.26a supported!), Banlisting, Automatic NAT configuration (Don't have to port forward!)

More features being added daily!

Anonymous said...

Dammm Not cool ...

Benzaiten said...

TO SOLVE LAN's botton....
use a proxy server to change your ip origin to one frome a country that it's allowed.. it worked perfectly form me... ;)

john parker said...

garena should notify the gamers ... can't play dota 2 due to slow connection :( ....

Anonymous said...

If u cant play Dota2 u cant even play the newer games what kind of gamers you are go work make some money sell drugs whatever it takes and buy a good pc fcking gypsy

Lily Pretty said...

My PC can't play DotA 2. Why Garena cut LAN game?

Anonymous said...

Maybe you kids start playing dota 2 where cheats are in your dreams

Anonymous said...

lame dota 2 with dull mini map totaly boring

Anonymous said...

I don't have time to type the full story BUT here is the short version. Garena was getting more gamer traffic then any other platform beyond Asia, over growth-Dec2010,June2012, and with 2,000,000+ players every day, (2013). Steam paid* garena big guys, 1.5 months after they released Left 4 Dead 2 for free*. It took some time but they finally did it people! Cheers to the bastards who threw 1 of the best platforms to trash for green papers. Don't expect an explenation from them, the big guys of Garena are gone, those who can still use it don't worry Gar. gonna shut down specific game servers one by one even if you can enter lan.(like they did with cs1.6,source,team fortress,etc)
F*** Garena F*** Steam. I just thought y'all should know. Peace.

Anonymous said...

garena.please come back,we missed you a lot. T.T

Anonymous said...

and what's with wc3tft
where do we play now ?

Anonymous said...

really i didnt like this thing

ShikaShadow said...

I subscribed to gold membership on Garena for a year, and now I can't access LAN games anymore (at least not without using a proxy). Shouldn't I be entitled to a refund? My membership and shells are useless now. Garena scammed me.

Anonymous said...

Gonna try another client don't have to stick with Garena

Vanpelljay said...

garena implement dota2 that's simple

Anonymous said...

I have 2 computers: 1 pc with windows XP and 1 netbook with Windows 7.
On XP Garena has this problem..neither LAN button appears nor if i can make it appear as from some youtube videos, i must wait the propper eternity in ''Auth in main server'' .
BUT on my Windows 7 everything is alright, and i'm able to play.
Now, I can only have an idea of what is happening from my experience, maybe as Windows XP license from Microsoft has ended and no support/updates are coming from them anymore, i think Garena made something for windows XP to not work anymore.
My second suggestion is that only few countries in the world with their ip can still play with XP (if u try to change ip with vpn client, to a Vietnam ip for example you'll see that it works) but there is a huge lag if you do so...and you can't play at all (you will get banned or you will leave as you nobody loves lag).
I contacted the Garena support and they said: ''there will be changes on our LAN Platform wherein LAN Games will be unavailable which will already take effect on the next update of Garena Plus.''
I hope they'll do something, because all gamers which used to play on garena a lot of their time, it's a pitty to lose that nice platform and make new friends elsewhere.

Anonymous said...

Its So Injustice Garena+ Moderators Should Solve this issue.
Because when Garena+ was alright Garena+ was at 1st rank over the world but now its going down day by day....
Please Fix The Problem Missing the Real Garena+ Alottt!!!!

Anonymous said...

I played long time on eurobattle.net, and sometimes on garena, but last years this lagabuse and psr-system totally ruin the game feeling. I wanna left eurobattlenet forever, but garena is gone. Finally, i find the "gameranger" client, and im surprised, hundreds of games, including old goods, as heroes 3 and others. Better with lightyears than old garena i think.

Anonymous said...

hope that the problem gets fixed as soon as possible..

Anonymous said...

BUT I DON'T WANNA TO PLAY GODDAMN DOTA, I WANNA PLAY FREE MAPS. WITHOUT BATTLENET ONLY GARENA WORKS. NOW NO GARENA NO ANYTHING. EVERYONE PLAYING DOTA ON OTHER SERVERS, NO SERVER FOR OTHER RPG WC3??! GARENA WAS GOOD I PLAY MANY GAME, BUT NO NOTHING.
ONLY EVERYONE PLAY SHITTY DOTA 2 LOL AND HON. WHY NOT THINK ABOUT PEOPLE WHO NOT PLAY ONLY DOTA???

Anonymous said...

I hope they can fix some lag of games even in war3

Anonymous said...

1) go to your folder where Garena is installed, called "Garena Plus"
2) in this folder, go to "Room" folder
3) locate a application (.exe) called "garena_room" and launch it
4) now you will connect the same way explained in this video....

The thing is just this - you still have the "Auth in main server"-issue -.-
Guess we'll just have to wait till Garena comes up with a FIXED update......good luck

Anonymous said...

Why the hell did they do this.
Money lusted fucks. Idc about the Dota. I care about all other WC3 modes. TD, Angel Arena, everything

Anonymous said...

Okay, but what about the Green TD, Legion, Vampirism fire and shit. It sucks on gameranger.

Anonymous said...

can download this Garena lan games ??

Anonymous said...

i have a garena account but i cant find the dota 2 will you plz help me how to find dota 2 game?

Anonymous said...

The fuck you say? Dota is a legend game that is free to play what else can beat it?

Catalin Cucuteanu said...

Try Gplay, very good dota 1 server.

Post a Comment

English Only, NO SPAM & No Email for further discussions use DotA-Utilities Forums

Next previous home